به گزارش تلگراف، بانك ها براي كاهش هزينه ها تحت فشار زيادي قرار دارند، اما بهبود خدمات آن ها براي جلب رضايت مشتريان امري حياتي است. يكي از اين خدمات كه معمولا به طور كامل رضايت مشتريان را جلب نمي كند، راهنماي تلفني است كه هنگام تماس با خدمات امور مشتريان بانك ها با آن مواجه مي شويم.
 ادامه خبر در ادامه مطلب
 



 

   چندين بانك انگليسي براي رهايي از منوهاي تلفن گويا و ارايه بهتر خدمات، به سراغ هوش مصنوعي رفته اند و به اميد اين كه بتوانند در طول چند ماه آينده خدمات امور مشتريان را به طور كاملا هوشمند و كارآمد ارايه كنند، مبالغ هنگفتي را در اين حوزه سرمايه گذاري كرده اند.
    امكان بررسي آنلاين موجودي حساب، انتقال وجوه و حتي پرداخت آنلاين مبلغ چك، تاكنون موجب ميلياردها پوند صرفه جويي در شعب مختلف اين بانك ها شده است و همين علت مسئولين بانك ها دائما به دنبال بهبود خدمات خود هستند.
بانك سلطنتي اسكاتلند در حال استفاده آزمايشي از يك سيستم رباتيك هوشمند است كه با مشاهده دقت در عملكرد كارمندان بانك، روش انجام امور را فرا مي گيرد. قرار است اين سيستم هوشمند وظيفه پاسخگويي به سوالات ساده مشتريان را بر عهده بگيرد تا كارمندان بانك به امور مهم تر رسيدگي كنند.
    البته اين رويكرد در حال حاضر با دو چالش عمده مواجه است. اول اين كه ربات هاي هوشمند امروزي، فناوري جديدي محسوب مي شوند و عموما كارآيي بالايي ندارند. دوم اين كه شايد ربات ها توانايي ترجمه و فهم درخواست مشتريان را داشته باشند، اما هنوز قادر به همدردي با آن ها نيستند.
    اين در حالي است كه برقراري ارتباط مثبت با مشتريان و اعتماد آن ها به كاركنان بانك، يك سرمايه بسيار ارزشمند است كه در نتيجه تعامل مثبت كاركنان با مشتري به دست مي آيد. بنابر اين ربات هايهوشمند هنوز قابليت ورود به امور مهم بانكي را ندارند و تا به كارگيري موثر آن ها در بانك ها راه درازي باقي است. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد